Morfarsmys

Vi har kört upp till morfarn idag, jag och Frida. Kom iväg till sist, trots att jag somnade om och den lätt partytrötta Frida sov ändå till klockan 09.45! Lite otajmat just idag, men vi hade ju egentligen ingen tid att passa utan bara en målsättning om tidig avfärd som rök sin kos!

Jag må vara partisk (en liten smuuuuula bara, haha), men jag vill påstå att vi har VÄRLDENS bästa bilåkarunge!

Frida var så fantastiskt duktig idag att det är makalöst. Sisådär 40 mil via fem timmar i bilen och ett kort matstopp på korvmoj i Kvissleby har vi avverkat idag. Med undantag för en halvtimmes mumsande på macka och vindruvor vid starten, har den lilla pärlan kollat utsikten och pysslat i sin prinsess-klister-målarbok. Hela vägen. HELT nöjd. Småmumlandes små fantasiberättelser ibland, sjungandes med i nån visa jag trallat på ibland. Hon har bara bett om ny färg på målarpennan då och då.

(Det kanske också passar att påpeka att ungen just varit med på en bilsemester till och i Skåne, som avslutades med 50 mil hemresa på en dag. För två dagar sedan.)

Va? Man fattar faktiskt inte att det är möjligt. Trots att hon nästan alltid är duktig på resa, blir jag ändå förvånad och imponerad varje gång.

Jag lånar nu pappas dator på plats i djupa Jämtland - glömde köpa kontantversionen av mobilt Telia-bredband innan jag stack! Själva pappsen snarkar sedan länge. Dottern snusar gott med största lasset jordgubbar någonsin i magen. Hon ska snart pottas, innan jag också kryper ned i ljuvligt skön säng! Orkar inte ta mig an semesterbilderna idag heller - men det kommer, nån gång.

Så skönt att hinna träffa pappa i sommar. Så skönt.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0