Om när jag ska ställa mig in

Nyss satte jag tänderna i mitt livs första egenhändigt lagade köttfärslimpa med rotsaker kring - faktiskt riktigt god! Jag har egentligen enbart gjort den för att ställa mig in hos husmanskost-sambon, men dels hann han hem och fick hjälpa till att laga och dels drog han och golfade innan den var klar. Inte en alldeles lyckad inflirtning alltså, haha!

Jag tänkte att lite matlagning hinner man väl när man är hemma sjuk - men allt drog ut på tiden (det tar tid att göra vardagsgrejor utan energi!) och orken tog slut efter att jag handlat. Maten blev klar först kl 19.30, så Frida fick käka annan middag istället. Sedan valde jag att kvällspyssla och natta henne, innan jag slog mig ned med käk framför Fångarna på fortet. Mest avslappnat så!

Har lite smygfeber kvar (bara lite), huvudvärk och massor med hosta och täta luftrör, så jag blir hemma en dag till åtminstone. Hm, tro om jag lyckas bättre med att laga käk imorrn? Har handlat i alla fall så den biten slipper jag...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

Trist när energin bara försvinner sådär.. du får krya på dig!

Var längesen jag gjorde köttfärslimpa, men det är ju riktigt gott faktiskt. Bara en sån rätt som man liksom glömmer bort! Nu blev jag påminnd, tack! ;-)



Ja det känns jättekul med en gravidkompis, har saknat det! Man har ju så mycket tankar, och att gå med dem helt själv gör ju att man tillslut sprängs! Haha! Och jag är inte en sån som sitter och läser forum på Internet.. då jagar jag bara upp mig, så jag låter bli. Haha! Så, perfekt med en gravidkompis som sagt! :-)

2010-08-26 @ 14:15:49
URL: http://www.matildasalmen.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0