Semesterbilder i omvänd ordning

Nu kunde man tänka sig att äntligen skulle dyka upp lite foton från Skåneresan. Eller Bollywoodfesten. Men icke! Jag börjde i andra änden, så här kommer istället en bildkavalkad över Östersundsdagarna! I morgon förmiddag sticker vi mot sydost och mina gamla hemtrakter. Vi lämpar av morfarn och stannar en rätt kort sejour, innan vi vänder nosarna hemåt.

Denna eviga logistik! Sticker lite i hjärtat av att vara "hemma" och ändå inte hinna besöka nästan någon av alla de jag vill hålla kontakten med. Men så är det när annat vankas och är inplanerat sedan tidigare!


Vi besökte Frösö Zoo (för första gången) på tisdagen. Rätt bra och liksom lagom!


Kartan över djurparken.



Frida matade med glädje marsvinen - där hade vi kunnat bli kvar väldigt länge!



På bilden blir det mycket fokus på stängsel, men i verkligheten kändes lejonet
med ögonkontakt på ynka tre meters avstånd faktiskt väldigt, väldigt nära oss!




Hand i hand, tillsammans går vi hand i hand.... (morfarn och Frida)



Väldigt många djur såg ut som dessa Dingohundar - platt liggandes, slöandes.




Frida satte sig i handen på Europas (?) största guld-Buddah.



I tropikhuset fanns pilgiftsgrodor - störtcoola, färgstarka, giftiga rackare...



...samt en massa småapor, t.ex dessa tamarinder (?!) som busade...



...och ormar som låg mera stilla.



Här och var fanns extra tama djur (av trä etc) att klänga på!



På Frösö Zoo fanns även karuseller av olika slag - många! Frida åkte söt båtbana...



...och skrattade glatt i snurriga muggarna...



...klättrade förväntansfull upp i luftborgen...



...och suuuusade nedför rutschen!



Sedan åkte vi till Murklan och käkade lunch. Vidunderlig utsikt på vägen dit!



Under några ärenden på stan, höll Frida hårt i delfinen hon vann på Zoo.




På onsdagen (idag alltså) blev det regn och rusk. Brrrr.



Frida hjälpte morfarn att pyssla om blommorna.



Den lilla busfinken hittade också en basker och provade den.
"Nejmen, jag ser ut som en banaaan", var omdömet, haha!



Sedan busades det loss med lite grimaser - blääääääaaaauuuu!



Uuuääääääääää! Hahaha.




Jag kunde inte låta bli att klämma till med en knasig min jag också!


Lilla fröken längtar förresten hem märker man, även om hon har kul och gillar läget väldigt bra. Men jag ska nog lägga mina lösa planer på ytterligare en liten utflykt nästa vecka i malpåse. Hemmamys, vissa försök att återgå till rutinerna, gärna nån dagiskompisdate och kanske rent av nåt rensande, fixande eller nyttighetsgöra får det bli istället!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0