Skogstokigt

Frida och jag drog iväg på teater i trollskogen idag. Råkade snubbla över ett tips på Facebook, och efter lite tidningslusläsning, googlande och ringande senare så hade vi biljetter och plats. Kul!

(Det enda som var mindre lyckat i sammanhanget, var att jag i hastigheten glömde att vi var billösa idag - pappan körde heldagspass med brygglagning ute på landet idag igen nämligen. Vi fick ordna lite åka-hit-och-dit-logistik för att få ihop det! Och dagens kors i taket - vi var där nästan först på plats. Hela 20 minuter innan det började. Det händer inte mig ofta, mina vänner!)


"Följ skyltningen" sa de - det måste väl ändå vara den här?!



Vi fick åka traktor och vagn från parkeringen till själva spelplatsen.



Frida var laddad - och tyckte det var väldigt kul att åka traktorvagn!



Sen blev det föreställning! Troll både här och där. Spännande!



Fokuserad betraktare.



Mera busiga troll som ställer till saker!



Det var visst lite skönt att ha en hand att hålla i ibland...



...särskilt när det blev lite extra spännande!



Frida tyckte det var nästan roligast av allt att träffa trollen efteråt.



Sedan skjutsades vi tillbaka till bilen!


Det hela var en trevlig utflykt! Framför allt var det själva konceptet som var bra - traktortrippen, småtrollen i skogen på vägen dit, att föreställningen ägde rum mitt i skogen, fikapaus, litet dass med hjärta när man blev kissnödig... Dessutom fick vi träffa N & T och deras tvillingtjejer, samt en och annan halvbekant faktiskt. Det var kanske inte oscarnomineringsnivå på skådespelarinsatserna, men bra nog för en liten lokal föreställning. Och prisvärt, femtio kronor per person.

Största minuset: GETINGAR. Massvis. Men jag var så duktig, skrek inte en enda gång! Frös bara till is inombords typ var tredje minut när de blev närgångna, haha! Och vi slapp stick, puuuuh.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0