En liten, liten krasslighet

Den lilla sjuklingen sov hyfsat inatt. Det blev inga mer ajaj-skrik, tack och lov! Bara sova-nära-behov och därmed en hel del tid i vår säng.

Frida vaknade strax före klockan 8 idag, då gick hon och jag upp på toa och klädde på oss. Men nog var hon lite skruttig, för när jag började göra frukost lade hon sig på kökssoffan som ett litet knyte och somnade nästan igen. Jag stängde kylen och bar med mig den lilla räkan tillbaka till sovrummet. Efter en kvarts mys i sängen sov hon djupt igen och vaknade inte förrän tio. Tio! Tack för den sovmorgonen lilla hjärtat, den var nog välbehövlig för alla.

Hon har haft uppåt 38 graders feber idag, men varit rätt pigg och inte klagat mer. Fast på direkta frågor säger hon att det gör ont i kinden (?!). Fortfarande obegripligt VAD som faktiskt gör ont, men om det nästan inte besvärar längre är det väl kanske inget att bry sig om...

Imorgon vabbar pappan - om inte Frida är märkligt superfrisk när hon vaknar förstås. Men med tanke på att det tydligen går magsjuka på förskolan, kanske det finns extra fördelar med att hon är hemma!

Själv har jag gaaaaalet mycket att fixa på jobbet innan jul och dessutom flera möten jag bör vara med på i början av veckan. Känner hur tiden tickar snabbt, snabbt just nu och får lite andnöd, jag ligger rejält efter på alla plan både privat och jobbmässigt. Det blir jul ändå såklart, oavsett vad man hunnit eller ej - men just idag känns kommande vardagar lite väl tungrodda. Puh. Fast nu står granen köpt, klädd och klar i alla fall och tomarna har flyttat in - alltid något!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

skulle det kunna vara bihålorna?

2010-12-20 @ 06:45:38
Postat av: Jenny E

Marielle: Bra idé, bihålarna är inte alls omöjligt. Hon pekar lite långt ned för det i och för sig, men resten skulle kunna stämma... Tack för tipset! Som tur är verkar det onda ha gett med sig, ingen feber i morse heller. Bara hosta - denna eviga förkylningsastma som gör att hostan fastnar så!

2010-12-20 @ 12:06:51
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Gott om hon blir bra snabbt, snart är det ju jul! Blev lite kort kommentar i morse, sovande 8-månadersskrutt i famnen gjorde det svårt att skriva ;-)

2010-12-20 @ 19:28:34

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0