Lite mer lucia

Igår fick Frida följa med mig till jobbet och tittade på Gävles lucia där på morgonkvisten. Mysigt och stämningsfullt! Frida är väldigt uplivad av att "Efter lucia kommer JUL, mamma, nu är det nästan JUL vet du!"


Frida hade på sig sin lusseoutfit också och charmade en och annan högskoleanställd där hon kvittrade fram.


Morgonens mest absurda: En av de kinesiska utbytesstudenterna frågade om hon fick ta ett foto på Frida, jag sade ja - och VIPS stod typ 20 personer med utländskt utseende i en klunga och tog frenetiskt bilder på lillgumsan. Var i hela friden kom alla de ifrån?! Frida såg rätt förvånad ut, kan man väl säga...


Mysig start på dagen! Sedan blev det dagistajm - och ännu ett luciatåg av storkompisarna på förskolan för Fridas del. Och så lite lussande hemma på kvällen, för mig och filmkameran! Vid det laget var den där väna, fnissiga, rara lucian uppblandad med en busig, sprallig toklussetjej!


Inte konstigt att hon ville spralla ur sig lite - vi hade lite trassel när jag skulle filma med videokameran (snutten som jag lade här igår, är provfilmningen med lilla digitalkameran)! Telefonen ringde mitt i inspelningen - TVÅ gånger i rad. Gaaah! Men Frida ville och orkade börja om, och till sist satt den. Puh. Spontant va?!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0