Äganderätt

Frida har börjat uttrycka väldigt tydligt ägande, sedan nån vecka tillbaka. Hon kan sitta i mitt knä, krama mig och säga med bestämd ton:

- Mmmmm, mamma. Du är baaaaaara min mamma, ingen annans mamma.

Tydligen ärdet där extra viktigt med saker hon gillar mycket. Idag var det nämligen detsamma med snowracern, som hon ju blev skjutsad sista biten till dagis på. På vägen kramade hon om ratten, och sa demonstrativt med klar röst:

- Baaara min snowracer, ingen annans snowracer!

När vi kom fram ropade hon stolt till kompisarna "Kolla, jag åker snowracer idag, kolla!" Givetvis blev de ju nyfikna. Jag parkerade den dock där vagnarna brukar stå och sedan var det inte mer med det.


På premiärturen - från farmorn och farfarn till bussen igår!


När jag hämtade Frida, var de ute och lekte. Då hoppade hon genast på racern men berättade med bekymrad min:

- De pillade på den, mamma.Kompisarna har pillat på min snowracer.
- Ja, men det gör väl ingenting, det tål den nog.
- Men! De pillade på RATTEN!


Jahaaaa, herreguuuud, var det på RATTEN de pillade?! Skandal! Hahaha.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Selma o Fia

Grattis Frida i efterskott! Vilken fin bob du har fått! (Vi säger faktiskt också bob i den här familjen.)

Hoppas vi ses på dagis snart! Jag har haft feber några dagar, men hoppas vara frisk snart.

2010-02-09 @ 17:33:37

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0