Hemmamys

Minus tretton grader ute, och snöblåst. Brrr.  Jag planerar att vara inne. INNE. Har fortfarande i stort sett ingen feber, och hostar hittills lite mindre idag tack och lov. Men har huvudvärk och "ont i kinderna". Bihålorna? Vem vet.

Pappan har dragit iväg till farmorn och farfarn för att agera skottningshjälp. Jag hann börja hoppas på ett par sovtimmar extra i sängen, men nu blev Frida kvar hemma så det blir väl mysbyxhas, dockskåpslek och kanske nåt litet pysselprojekt med henne istället! Hon skulle följa med först, men efter en icke-gnällig morgon-blöjs-bajsning för tredje gången den här veckan (HURRA för den nya trenden!) och påklädning kom hon på andra tankar plötsligt.

- Nu måste du äta lite fil snabbt, om du ska följa med pappa.
- Men ååååhh, jag har ju ändrat mig!
- Har du ändrat dig, hur då?
- Meeeen, jag har ju ändrat mina känslor liksom!
- Så du ska inte åka till farmor och farfar?
- Neej. Jag stannar hemma, det är mysigt det.

Haha. "Jag har ändrat mina känslor" - uttrycksfull dam det här, det gillar jag.

Nu struttar hon runt i lila danskjol och blanka plast-utklädnings-klackskor, med sin nya fina lurviga halsduk om nacken!


Åhh, den är såååå mjuuuuk!



Dagens outfit: vanliga kläder och danskjolen ovanpå! Och halsduk, och skor. Lycka!

 


Kan man sätta tassar under ett par skor?! De låter ILLA alltså.


Halsduken - som nästan ser ut som en liten boa - fick Frida igår av min arbetskamrats sambo A, som helt fantastiskt gulligt omtänksamt hade stickat den åt henne! I särskilt utvalt garn, i de färger Frida sagt var hennes favoriter. Vi stötte på A och S på Konsum för ett par veckor sedan, då kunde Frida knappt slita sig från hennes lurviga halsduk i gråvitt, Frida ville bara klappa på den hela tiden. Genast tänkte A att hon skulle ordna en egen till Frida! Väldigt rart och en kul överaskning. Tack snälla!

Nu hörrni, ska "jag ska bara"-gänget äntligen käka frukost. Nästan två timmar efter att vi vaknade!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0