Nu igen

Nu har snöröjarna precis lyckats skrapa bort den enorma snövägg som utgjort vall mot ena trottaren mitt emot vårt garage i stan. De har kapat ihop snöhörgarna så att man kan se runt många fler kurvor. De har röjt och skrapat och haft sig.

Folk (som inte har lyxen att bo i lägenhet sådana här gånger) har skottat sina tak både en och tre gånger, med rädsla för livhanken. Människor kavar runt allt det vita och vet inte längre vart de ska göra av det på tomterna. Gatorna och uppfarterna är smalare än vanligt, ryggar har blivit stela, lungor trötta. Men till sist var läget hyfsat och stabilt.

Nu toksnöar det, hörrni.
Ska visst göra det i tre dagar, sägs det.

Det är tur att det är vackert, å så vackert!
Ni vet, "skaka-snökula-vackert".
Nu ska jag åka och hämta mitt lilla vinterbarn!

Efter att jag sopat rent bilen...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0