Aktivitets-SM

Igår var Frida och jag vääääldigt aktiva, trots att det var ytterligare en ybervarm sommardag. Vi åkte hemifrån klockan 10 på förmiddagen och kom hem igen närmare halv nio på kvällen! Puuuuh.

Denna härliga dag hade nog inte varit möjlig (utan tålamodsprövande tröttgnäll), om inte Frida somnat om på morgonen. Hon vaknade nämligen 06.30 och tassade upp till pappan utan att jag ens märkte det. Hon hade hunnit smaska macka och så med honom i nån halvtimme, innan jag släpade mig upp. Vi vinkade hej svejs till jobbpappan, men sedan skickade jag lilla grynet i säng igen. Hon låg ju två timmar back i sömn och jag själv var döööööd. Värt att försöka tänkte jag, även om jag inte i mina vildaste fantasier egentligen såg nån halvtimmesaktiverad treåring snusa in igen... Men hörrni, HON SOMNADE OM och sov tills jag väckte henne två timmar senare! vilken present, va? Härliga, fantastiska barn!

Så, vips kom vi oss upp och iväg, mycket piggare än väntat. Här kommer delar av dagen i bilder!


Sommar-Frida på väg till bilen för att hälsa på pappan på jobbet!


På pappans jobb kikade vi runt för att se hur han har det om dagarna. Medan han hade en patient, fick vi ta ett litet badpass i den träningsbassäng som finns där - 33 grader i vattnet och lätt tropiskt, puh! Sedan käkade vi lunch med pappisen innan han måste återgå till vardagen igen. Själva turistade vi vidare i Sandviken!


Vi åkte först till Sandvikens bibliotek - det är såååå himla trevligt och fint där!


Där finns en teater/sagohörna med utklädningskläder, och...


...Frida blev genast en glad och snabb superhjälte...


...och en busig drottning på äventyr!


Sedan åkte vi vidare till Högbo och tog ett svalkande dopp!


Frida hittade någons strandleksaker som hon lånade en stund. 


Sedan var det dags för käk vid Högbo kvarn, utomhus i solen vid vattnet.


Semesterliv! Frida ser till att få lite middag i magen.

Sedan rullade vi snabbt till Sandviken för att hämta upp pappan efter jobbet, och vidare hem till Gävle. Pappan droppade av oss i stan, där vi stannade för att kolla in åtminstone början (barndelen) av sommarens första Sommarkväll på Stortorget.


Zillah och Totte uppträdde - trevligt och trivsligt som vanligt! 


Frida tyckte det var kul och spännande - själv fick jag även
ont i ryggen och lite extra märkligt burrig frisyr på köpet...

Sedan gled vi in på Waynes och fikade kvällsmat. Frida njöt av att kika på folk, och jag med. Men till sist fick det vara nog, och vi knallade hem till pappan. Trötta men nöjda, efter en himla aktiv dag. Puuuuuh, som sagt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vilken dag - härligt! Men jag förstår att du/ni var möra idag... ;-)

2010-07-09 @ 01:51:44

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0