Brum brum brrrruuuum

Jag har under eftermiddagen åkt runt på lilla röda faran (åkgräsklipparen, alltså) och klippt lantställets alla gräsmattor - vet inte hur stor själva ytan är (stor!), men det tog i alla fall typ 2,5 timmar tror jag. Föutom ytorna så är det mycket trix med buskar och träd och annat finlir. Det är faktiskt rätt kul. Jag tror det är det där väldigt påtagliga resultatet som jag gillar, att man ser tydligt att man gjort nåt.

Frida var modet själv och åkte med mig på klipparen under några varv i början - hörselkyddskåpor på! Hon vågade till och med prova att ratta den lite - stor skillnad mot förra årets "Nej nej nej, uuuääää, det är högt ljuuuud!"-panik.

Idag bjöds för övrigt på perfekt väder för denna aktivitet; molnigt och faktiskt INTE ens stekhett! UNDERBART. Jag hade ju självklart tänkt bada efter "jobbet", men var inte klar förrän kl 18 och då såg myggen till att badlusten avtog... Jädrar i min lilla låda var det surrar därute! - klia, klia, klia -

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0