Den här värmen alltså

Andra må jubla och prisa sommarvärmen hur mycket de vill - jag håller inte med.
Alls. På en fläck.

Idag var det typ 30 grader i skuggan ute.
Och exakt lika varmt inne. Puuuuh.

Lägg då till en cykeltur i solen på ca 20-25 minuter x 2. Med unge bakpå.
Lägg sedan till en examensfest. Med finkläder. Hos folk jag knappt känner.

Gaaaaaah!
Jag står inte ut.

Igår fick jag tips av en annan medlem i min lättvärmda släkt, om en hälsokosttablett - Nosweat - som ska minska överdriven svettning. (För TILLFÄLLIG överdriven svettning står det i och för sig, och särskilt tillfällig är den ju inte, termostatstörningen... Men ändå.) Extrakt från torkad salvia är det visst. Jag köpte direkt och har idag börjat knapra i mig dessa. Det lär knappast funka, men är värt att prova. Jag återkommer i frågan.

Kuriosa:
När jag köpte medlet, säger den kanske sisådär 25-30-åriga expediten:
- Ja, den ska fungera bra sägs det, om man har klimakteriebesvär och så. Man ska ta 3, max 4 st per dag.

Klimakteriebesvär?! Jomentacksåhimlamycketdå. Riktigt så jäkla gammal trodde jag inte att jag såg ut. Hm, andra vänner skriver glatt på Facebook om att de fått visa leg på systemet och annat piggt - var gör man av den här sortens uppfriskande upplevelse tro? Hahaha.

Vad jag svarade? Tja, bara typ: "Det har jag ju inte. Än.", med en rätt så syrlig ton. Expediten såg.. svettig ut, haha. Kanske skulle jag ha bjussat på en tablett?!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0