I drömmarnas land

Vid pottningen ikväll kliade Frida frenetiskt på ett nytt myggbett. Jag försökte föra undan hennes hand, då satte hon igång att yra i sömnen:

- Mamma, det kliar så väldigt!
- Oj då, men försök sluta klia ändå gumman.
- Balleriiiiin, jag måste få ballerin, mamma. Men inte starkt ballerin!
- Javisst, jag hämtar Salubrin, hjärtat, med vatten på. Kommer snart!


Sötobert! Det gäller att kunna tolka en smula, men annars flyter det på. I morse satte hon sig upp i sängen, nyvaken, och sa med glad men lite beslöjat nyvaken röst att hon  drömde att jag var på sin förskola, med alla kompisar, och de badade! Vid middagen förklarade hon vidare att hon drömt att alla kompisarna badade på Fjärran höjder-badet, och att hon kunde flyta själv - UTAN armpuffarna! Lycka.

Mycket prata-i-sömnen-snack har det alltid varit, men nu är det så kul att hon börjar minnas sådana påhittiga äventyr också!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0