Lilla pinglan frissar om

Andra halvan av dagen tillbringade jag och Frida på stan. Efter en rekordsen lunch - ledighetsknaset med rutiner och tider ska (tydligen) slås fast ordentligt direkt! - gav vi oss ut i folkvimlet och värmen. Målet var att vi skulle:

1: Köpa baddräkt åt Frida
2: Få Frida klippt och presentabel
3: Köpa (minst) en ny BH åt mig - nödläge uppstod när min bästa vardags-BH dog igår...

Fem timmar senare kom vi hem. FEM. Vi var med och stängde stan och handlade dessutom lite käk innan vi cyklade tillbaka till lägenheten. (Hm. Sa jag att tiderna skulle knasas till rejält på första semesterdagen? Frida somnade halv tio ikväll... Inte optimalt. Men har man TUR, kan det resultera i nåt som liknar sovmorgon. Igen.)

Vi klarade av både nummer ett och nummer två på att-göra-listan. Vi hade så kul och trevligt! Frida var en ren glädje att ha med sig, helt i form och hyfsat o-busig. Det ger harmonisk shopping och jag lyckades därför slå till på (faktiskt flera) plagg till mig från KappAhl samt ett cykellås, tygskor och rosa solbrillor till Frida. Hoppla. Nöden (nummer 3) får dock bestå lite till, haha!

Ny frippa blev det på lillpärlan idag alltså.


Igår: Tofsar och hårspännen för att försöka tämja kalufsen.



Idag: Klipp klipp - plötsligt mycket mer hanterbart! Som vanligt fick vi höra:
-Men OJ, vad mycket hår hon har för att vara så liten! Så ovanligt tjockt!




Sedan fönade frisören håret sådär samlat och präktigt, som det aldrig annars ser ut!



Stolt, precis färdig fröken välkammad, med livsviktiga lila slingor!
(och för dagen nya tjusiga gnuggis-tatueringar på armarna)




Efteråt blev det skön glasspaus, för att orka det shopping-SM som vidtog sedan!


Nu ska jag hoppa i säng och stryka över kinden på sambon och den lilla varma. Hon kör liksom lite punkigt stuk idag Frida, med lila hår och tatueringar. Hjälp, haha, är det så det ska bli på riktigt om tio-femton år?!

/Jenny 


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0