Om att rädda sin mentala hälsa

Jag har ju glömt att berätta att jag köpte en fläkt förra veckan.  En av de mest panikvarma dagarna, marscherade jag in på Clas Ohlsson och köpte den enda fläkt de för ögonblicket hade i lager, en svart historia med tre hastigheter som även går att hänga på väggen om man vill.

Fast den här lilla raringen lär inte hamna på någon vägg. Den ska med, överallt. Den följer med från rum till rum, som en efterhängsen liten hund. Mobilitet, mina vänner, en viktig faktor i sammanhanget.

LJUVLIGT. Vilken räddning för kropp och humör!

Jag säger som Fylking - äntligen! För det enda jag undrar är VARFÖR i hela Hälsingland jag inte köpt fläkt tidigare?! IQ fiskpinne. Jag, fröken lättsvettad, har garanterat nytta av fläkten året runt. Den kommer gissningsvis att stå stationerad i badrummet under höst-vinter-vår, för att blåsa bort stress-svetten på min panna när det är dags för vardag och vinteroverall igen...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0