Vi lever och har hälsan

Här kommer ett litet snabbt låna-dator-på-camping-medan-Frida-leker-på-lekplats-inlägg. Vi har just riggat tältet på Sandskogens camping utanför Ystad, och ska nu rulla in till stan för en sen middag! Under tiden ska torkskåpet rädda Fridas madrass och lite annat som blev rätt blött i morse när vi packade ihop i tretton grader och ösregn i Kivik... (Men jag vill påpeka att för mig är 13 grader lagom för att inte flyta bort... - regn är dock lite trist på tältsvängen.)

Vi ligger liksom efter med vanorna hela tiden - sover halvhyfsat länge (minst till 8-8.30), sen frukost, dusch och ihoppackning, stanna på lite aktiviteter (idag Kiviks musteri till exempel!), lunch vid allt ifrån kl 13 till kl 15, ev. mera aktiviteter, kanske incheckning nånstans och sen middag eller vice versa beroende på var vi är. Nattning för hela familjen tidigast kl 22. Jojo.

Det här campingstället verkar jättebra, om det infriar förväntnngarna kanske vi stannar här några nätter i rad. Det skulle spara upp- och nedmonteringstid varje dag! Skåne är ju pluttelitet för en norrlänning, man åker ju överallt på ingen tid alls liksom - lika bra att ha en fast bas kanske? Vi får se. Prognosen visar regn och regn och regn de närmaste dagarna, så att INTE packa upp och ned tält kanske gör det möjligt att fortsätta bo så i så fall... Vi är ju inte ensamma om att vilja ha torrare alternativ i så fall, liksom. Inte helt lätt om man inte vill betala multum!

Nu till middag i hungriga magar! Dagens fantastiskt goda medelhavsbuffélunch på Skafferiet i Simrishamn var inte Fridas grej - hon är nog middagsmogen så det räcker... Men mest lockar nog lördagsgodiset som jag sagt att hon får först när hon käkat nåt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Låter som om ni har det riktigt härligt! Synd på vädret då! Tur att det finns mycket att se i alla fall - shoppa kan man ju alltid göra! När jag var i Ystad för några år sen shoppade jag loss stooora blockljus och bakpotatisplankor på en affär som hette OLSSONS. Har kvar ljus ännu! Och jag som tidigare eldade upp ljus till ett värde av ett mindre lands bnp varje kväll. Men sen fick jag barn och blev försiktigare... Här på väst(läs sol-)kusten verkar vädret vara skapligt ända fram till måndag enligt SVT:s väder för Lysekil, runt 20 grader och halvklart varje dag...



Ha det gott!

Kram Marielle

2010-07-24 @ 22:34:30

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0