Lördags-lazy

Snacka om slapp dag! Jag har hasat om kring här hemma hela dagen, förutom när Frida och jag skuttade ut i hällregnet med stövlar och paraplyer till frisören runt hörnet för att köpa hårvax till mig.

Vi har käkat god mat både till lunch och middag, Frida har smarrat lördagsgodis, vi har ätit massor av jordgubbar med glass och grädde, till och med ett glas rött har gått åt vilket är kors i taket för mig. Trevligheter. Tvätt har körts och hängts, diskmaskinen har körts och tömts och körts igen. Hela familjen har duschat (delvis i omgångar, det finns gränser för utrymmet även i vår stora duschkabin...). Frida somnade i vettig tid efter sagoläsningen ikväll, ingosad mellan oss föräldrar och hur nöjd som helst!

Sambon sitter nu vid den fasta datorn i hallen och surfar om golfregler och avståndstabeller för golfklubbor. Själv sitter jag med jobbets bärbara vid TV:n, bloggar, Facebookar och skriver klart minnesanteckningar från föräldramötet samtidigt som jag kollar inspelade avsnitt av Grey´s Anatomy och Lost.

Ibland går vi förbi den andre, klappar lite vänligt på varandra och utbyter en puss.
Rafflande lördagskväll, va? Haha!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0