Earth hour-mys

Vi körde såklart earth hour här hemma ikväll. Förra året fuskade jag och hade TV och dator på, minns jag. I år var faktiskt inte TV:n på - och ingen SATT vid datorn åtmistone. Mentalt bättre känsla - men lika mycket elåtgång ändå förstås! Fast diskmaskinen gick också, så det är minuspoäng...

Vi hade så mysigt så, satt och spelade alfapet i stearinljusens sken! Lite karra i en skål hade vi också - lördagsobligatorium nästan. Det är inte ofta vi sätter oss med ett sällskapsspel sådär. Inte så ofta vi har en massa stearinljus tända heller faktikst, vi slutade näst intill med det när Frida var bebis och har liksom inte kommit igång med det på samma sätt som förr.


Sambon lyckas lägga Quinoa. Fattar ni? Imponerande!

 


Levande ljus = mys och stämning!

 


Lite mindre rofyllt och mysigt var dundrandet av port och dörrar och hojtande ungdomar på nedre våningen... Grannarna kan konsten att ha partaj, om man säger så. Röklukten var ett faktum även denna helg, även om det var i mindre skala. Ingen hög musik denna gång, men det är svårt att komma till ro när det titt som tätt låter som om nån försöker slå in porten med en yxa! (Därav knappandet i denna sena timme...). Tuuuur att de ska flytta alldeles snart.

Nu är det NATT för länge sedan! Jag lyckades precis uppleva klockomställningen till sommartid "live" på datorn, den hoppade från 02 till 03 precis. Blir kul imorgon det här - gäääääsp. Jag gör ett försök att ignorera slamrandet därnere...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0