Ockelbo - vintermarknad och vänskapstid

Vi drog till Ockelbo idag vid lunchtid. V kollade in vintermarknaden, fick köttsoppemidag och goda moccarutor efteråt. Babblade lite med vännerna, försökte hålla ordning på busiga barn och hade det gött. Ledighetsfeeling! skönt.


Äntligen framme! Det finns en del snö här med, kan man säga.
(Halva huset är nu tjusigt grått med gula knutar, resten är fortfarande piggt rosa.
)



Jag har definitivt en fascination och förtjusning för istappar. Vackert!!



Frida och pappan åkte karusell på marknaden, snurrisnurr!




På marknaden fanns en del lokalt tidstypiska prylar... Haha. Vi handlade ingen sådan.
(Vi kom hem med rökt regnbågsforell, två burkar getmese, bullar och 4 rökta korvar!)




Sockervadd - DET är marknadsfest det - och sjukt smaskigt! En stund...
Sedan är det mest ett moln av kladdighet - men det fick INTE kastas...



Hej mitt vackra, vita vinterland! Enormt vackert ute dag idag.

 


Frida lånade E:s spis och kockade lite. Det var körigt, alla plattor
användes! Ett tag hade hon en dockbebis på högerarmen också...
(Vi får dock träna på grytlappens användningsområde, ser jag...)


Tack M och A för gästfriheten, maten och hela initiativet! Trevligt, trevligt!

Nu är det samma läge som igår - medvetslöshetstrött! Blink, blink, bliiiink, zzzzzz zzzzzz. (Jag får gå in och rätta till ev. tröttsnubbel i bokstäverna imorgon, haha.)

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0