Telefontrassel

Nu har vi bytt teleleverantör och därmed SIM-kort på jobbet, med ny pin-kod att lära sig - och betydligt sämre täckning än tidigare vad det verkar. Häpp! För att sätta lite knorr på förvirringen så har jag också kastbytt mobiltelefon med en arbetskamrat. Jag hade en SonyEricsson G900 och hon hade en HTC Hero. Nu har vi sökt fram sladdar och laddare och instuktionsböcker och vänt på steken!

Kollegan tyckte hennes nya snajdiga telefon var alldeles för avancerad, så jag hade turen att få byta. Hennes kostade åtminstone några papp mer än min, så liiiite coolare lär den väl vara?! Jag ska bekanta mig med den framöver. Idag har jag mest stört mig på att jag inte enkelt fick kontakt mellan den och min privata mobil, för att överföra min adressbok med bluetooth... Får trixa vidare. Förhoppningsvis blir vi kompisar!


En sådan här jobbmobil har jag nu - HTC Hero
(bild lånad från tele2.se)


Dagen tycks fortsätta i telefonens tecken, för jag har nu suttit och bl.a. skrivit det här inlägget medan jag suttit 50 (!) minuter i telefonkö hos Telia. På mobilen - billigt! Jag försökte använda deras chatt, men den hade ingen skicka-knapp... Grrrr. Vår fasta telefon (bredbandstelefon) hemma har varit pajkopaj sedan i måndags. Mest störigt är nog att för dem som ringer hit, låter det helt vanligt, som om vi inte svarar bara. Skrutt!

PS: Till slut kom jag fram. Vi startade om det ena och det andra, flyttade sladdar och provade hit och dit. Ibland blir det ton, ibland inte... Hmpf. Läge att testa en annan telefon, för att utesluta att det är DEN det är svaj på! Då ska vi bara ragga upp en sådan då. Anyone?!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ja att byta märke på telefonen är nog som natt och dag skulle jag tro. Jag har hållt mig till SonEricsson i många år nu. Men även där finns det skillnader ju, min sambo hade en som var helt bakvänd jämfört med de jag haft. Nu har han gått över till iPhone och det - det är helt annat det! Men det är så olikt att det inte blir så komplicerat, du väntar dig inte att nåt ska finnas där det brukar... Sambon har ju iof bytt till mac på datorn också så han har ju vanan inne att byta. Mac tycker jag är krångligt, men snyggt och nästan inget krångel vid installationer och sånt - helt otroligt smidigt faktiskt! Den öppnar alla filer och knäcker de flesta format där min pc skyller på regionskoder eller fel på filen. Men jag är ju ingen dataexpert heller... ;)

2010-03-11 @ 22:24:04
Postat av: Jenny E

Men HEJ Marielle, vad roligt att du kommenterar! Det har blivit en liten vana att "höra" från dig då och då. Nu har du varit tyst lite, så jag var nyfiken och trodde att bebisen gjort entré!



Mac använde jag under utbildningen och var då rätt MAC-frälst. Nu var det dock länge sedan och jag är infållad i PC-träsket. =)

2010-03-11 @ 22:57:46
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Nej ingen bebis, förväntar mig inte att nåt händer före BF 6/4 bara av den anledningen att E är född en vecka efter BF :) Allt före det vore en bonus - OM jag bara hinner fixa färdigt här hemma innan...

Har varit ledig en och en halv vecka drygt och har tänkt "vila upp" mig inför den skrämmande förlossningen som jag försöker att inte tänka alltför mycket på. Men med en treåring som är hos dagmamman 15 tim/vecka så blir det inte så mycket vilande, ha ha. Det är också hennes krångliga sömn som ställt till det med kommenterandet, hon har helt enkelt inte velat sova utan mamma eller kommit knallade vid den tid jag brukar läsa din blogg... Men ikväll sover hon gott!

2010-03-11 @ 23:56:29
Postat av: Jenny E

Marielle: Låter skönt att sovstöket får blandas upp med nån bra kväll också! Sånt där tar på krafterna...

2010-03-12 @ 00:05:39
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Jag hoppas verkligen att det är tillfälligt för det är sååå tröttsamt att vara den enda som duger, känner mig jätteegoistisk emellanåt men som jag skrev en annan gång - jag borde kanske sova borta lite oftare för utan mig går det utmärkt! Men nu kommer det ju inte att bli så ofta, men nån gång före vi blir fyra kanske...

2010-03-12 @ 00:21:14
Postat av: Malin

Hej Jenny! Jag har följt din blogg ett bra tag nu och jag bara älskar den :-) Måste läsa den varje dag!! Fortsätt så, du förhöjer mina dagar!



Min sambo har exakt en sådan HTC som du har och han älskar den. Enligt honom skall du göra så här för att få över dina adresser till din nya telefon;

- För först över adresserna från din SE till outlook.

- Sen därifrån till din nya telefon.



Du måste använda usb sladden som följer med din nya telefon och programmet HTC Synch som du hittar här:

http://www.htc.com/se/SupportDownload.aspx?p_id=283&cat=3&dl_id=852



Lycka till och ha det så bra!

Mvh, Malin.

2010-03-12 @ 20:13:34
Postat av: Jenny E

Malin: Tack för tipsen, jag funderade just på om inte sykning var enklaste (eller i alla fall meswt fungerande) lösningen. Jag har dock inte Outlook utan Lotus Notes, så jag hoppas det funkar lika bra.



Och TACK för berömmet! Blir så glad så du anar inte. =)

2010-03-12 @ 20:33:18
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0