Spik i foten

Jag fick plötsligt väldigt ont under ena foten i morse, det kändes som om jag fått en sticka under trampdynan men jag hittade inget att plocka ut. Efter att ha vankat runt på tassen hela dagen (fast i ärlighetens namn har jag  - för första gången på många dagar - suttit mest vid skrivbordet idag) kändes det inte bättre. Tvärtom.

Det blev inget träningspass ikväll, av självklara skäl. Kändes INTE lämpligt att stampa in ett eventuellt främmande föremål djupare i foten om man säger så!

Efter en smärre hemmaoperation med nål och pincett under skarp lampa och förstoringsglas ikväll, lyckades sambon till slut gräva ut en liiiiten glasbit. (Förmodligen en liten rest från lampan som rasade ned på mig härom dagen...) Det var inte skönt. Inte, inte, inte. Man kan väl säga att jag än en gång fick god nytta av den där profylaxkursen vi gick innan Frida skulle födas! Milde tid, jag trodde jag skulle klämma hål i pallen jag lutade mig över... Foten ömmar fortfarande, men jag hoppas det nu bara är på grund av allt nålpetande som pågått.

Istället för jäkt hem från dagis för att hinna käka innan Friskispasset, blev kvällen alltså lite annorlunda. Pappan kunde flexa ut och hann hänga med på dagishämtningen, sedan tog vi oss tid att påska lite! Handla käk och påskgodis, fixa påskägg till kusinerna och shoppa några påskblommor på Hedvigs Trädgård. Trevligt!

Men nu är det väl ändå hög tid att halta i säng...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0