Varma k(r)oppen

Frida vaknade tidigt (06.44), ställde sig på knä i sängen, pickade på mig och sa:

- Mammaaaaa, det är ju morgon! Vakna!

Sedan kröp hon över i våran säng och strök sina varma små tassar över min kind. Vi konstaterade att hon var febrig (38,2), att halsen var dum (hon har gråtit några gånger inatt, stackars gumma) och att det blir en hemmadag idag. Fast humöret är ganska okej åtminstone, eller som Frida sa till sin förskolefröken i telefon:

- Jag är sjuuuuk. Men jag är i alla fall glad!

Nu vankas frukost. Frida har beställt frukt och smörgås, så nu står vindruvor, passionsfrukt, juice och leverpastejmacka på hennes plats. Vi får se om något går ned i lillungen, eller om jag får plocka fram lättsvald soppa till lunch...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0