Första gången

Idag har större delen av Fridas förskolegrupp varit på teater. "Skräpteater" - en av gymnasieskolorna i stan bjuder in förskolorna till teater på temat nedskräpning, som en del i temaveckan Rena Gävle. De lämnades på förskolan lite extra tidigt, de åkte buss dit och hem, de såg teater. Roligt!

Jag stannade kvar tills de gått. Det var lite rörande (för mjukishjärtan som mitt i alla fall) att se dem stå där, redo, småtjattrandes om vart de skulle, vilka som sett teater förut, vem som skulle sitta bredvid vem på bussen, vem som skulle sitta bredvid vem på teatern... Alla iklädda gula reflexvästar. Uppspelta. Söton!

 


Frida var så taggad inför dagen att hon vaknade redan klockan sex, kröp upp i vår säng, satte sitt ansikte nära, nära mitt och sa med glad röst:  "Den här dagen ska vi på teater!" Sedan sov hon inte mer. Det gjorde hon däremot på förskolan idag efter lunch, för första gången på väldigt, väldigt länge...

Hon har så skön inställning till saker, Frida. På väg till förskolan i morse, sa hon:
- Vad spännande det ska bli!

Vi pratade om vad den skulle handla om, om jag sa att "vi får se". SEdan ändrade jag mig till "Nej, DU får se, jag ska ju inte dit förstås". Då såg hon nöjd ut och sa:
- Nej, det är bara jag som får vara med om det här, mamma!

Vid middagsbordet  hemma, berättade hon lite om teatern. Men bara lite, det mesta ville hon behålla för sig själv. Sedan sa hon eftertänksamt:
- Vad roligt vi hade det! ... Och vad roligt det var att åka hem sedan, förstås!

Jag tror att Frida har haft en väldigt bra dag. Härligt!

Själv var mitt bonusinslag idag de kvällstimmar då jag befann mig på inrednings-homeparty, Living and room, hos en kollega. Trevligt! Jag handlade ett halsband (såklart) och ett par maffiga ljusstakar (inte helt otippat heller). 

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Vad mysigt det låter med bussäventyr för de små!

2010-05-06 @ 23:44:58
Postat av: Marielle

Måste bara fråga en sak om homepartyt - hur var priserna? De hade ju en massa fina saker, får kolla om det finns någon säljare i vår närhet när lille N blivit lite större!

2010-05-10 @ 00:36:29
Postat av: Jenny E

Marielle: Tja, ljusstakarna kostade typ... var det ca 300 för båda? Halsbanden mellan 180-350 beroende på vilket, mitt tror jag kostade 240 eller så. Fann t.ex. många olika lyktor, de stora gick på 4-500 kr och det tro jag är rätt bra jämförelsevis.

2010-05-10 @ 00:41:02
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0