Så olika det kan vara

Att rensa ur Fridas garderob på kläder som blivit för små, är mest positivt. Visst, det är lite nostalgiskt hjärtknipande att hon växer så snabbt att jag inte hänger med riktigt. Det känns märkligt varje gång hon byter storlek och man inser att tiden inte stannar upp för någon... Men mest är det ju ett tecken på att hon utvecklats! Spännande.

Att rensa ur sin EGEN garderob på urväxta kläder, känns inte lika stimulerande. Möjligen kan det också vara lite hjärtknipande, i och för sig. Men orsaken till det hela känns nog mer invecklad än utvecklande, haha! Nu är det i alla fall påbörjat. Total omflyttning på klädfronten, alltså! Ut med det gamla (i 4 högar; kastas, Myrornas, säljas - och en för det som är värt att spara IFALL...). In med... med... det lite mindre gamla, som aldrig riktigt fått plats! 

När jag är klar med kaoset, kanske jag faktiskt kan HITTA mina grejor framöver.
Och kanske (bara kanske) kan jag låta bli att ALLTID ha extra högar liggandes överallt.
Bonus: Jag slipper bli sur för att jag varje dag möts av plagg jag inte längre kan ha.

Wohoo!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Det är ju så ooootroligt skönt när rensningen är gjord! Även om några gamla favoriter får stryka på foten...



Vi har också garderobsproblem. Min är ett klädskåp från IKEA som begränsar antalet plagg men är ganska väl underhållen - har till och med senaste året sållat bort vinter- och sommarkläder, nåt som aldrig tidigare hänt. Är jag vuxen nu? Min sambo har relativt gott om utrymme men garderoben är proppfull, han har lite svårt att skiljas från utslitet, urväxt och omodernt ;-) Han vågar inte låta mig rensa heller fast jag regelbundet erbjuder mig på grund av att ren, vikt tvätt blir kvar på mellanstationen. E har en fin, välfylld och organiserad garderob - roligt att underhålla den... Men lille N - hans garderob består just nu av ett antal (supersnygga) korgar på golvet i vardagsrummets ena hörn! Visserligen välorganiserat men krångligt. Dessutom med ett minimum av kläder att ärva... Skulle kanske köpt mer rött och så. Speciellt av dyrare kläder som ytterkläder, PO.P och andra märkeskläder, suck. Nu finns det inte längre skalkläder i storlek 68 t ex som kommer att behövas i slutet av sommaren. Vad göra? Tradera!



Ha det gott, nu när det är långhelg!

2010-05-14 @ 23:40:16
Postat av: Marielle

Satt och skrev en lååång kommentar, var nöjd med den och glömde trycka på "skicka kommentar". Attans!



Ja ja, kontentan var att det är skönt att rensa i skåpen :-) och att lille N inte har några kläder att ärva eftersom E har fått tjejiga kläder istället för att mamman köpt lite mer rött t ex som lillebror kan ärva. Klantigt eftersom hon fått en del PO.P ytterkläder de (skalkläderna) görs inte i storlek 68 längre... Det är den storleken som kommer att behövas i höst (eller slutet på sommaren rent av, han är lång vår son...)



Ha en trevlig helg!

2010-05-15 @ 00:14:28
Postat av: Jenny E

Men Marielle - den första kommentaren finns ju här! Nu är det nog dags att sova, hihi. =)

2010-05-15 @ 00:21:19
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Det var det alldeles säkert! ;-) Men det stod 0 kommentarer och när kollade fanns den inte - förrän jag skickat nästa!

2010-05-15 @ 11:09:46

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0