Smygande nattstök

Igår när jag skulle sätta Frida på pottan innan jag lade mig (stående vana, funkar finfint, hon sover vidare som en stock och sängen är torr mest jämt), upptäckte jag att hon redan var blöt. Attsingens. Men hon hade inte vaknat än, och därmed kunde jag genomföra THE SMIDIGASTE kiss-i-sängen-åtgärderna någonsin. Klart på 5 minuter.

1. Hämta rena småtrosor och våtservetter. Check.
2. Sätta halvsovande unge på pottan (vaken nog att inte falla av...). Check.
3. Dra loss övre lagret lakan + våtskydd (dubbelbäddat is king). Check.
4. Torka liten rumpa + tvätta, tvätta, tvätta med våtservetter. Check.
5. Ta på rena trosor och stoppa ned liten trött viol i sängen igen. Check.
6. Stuva i tvättmaskinen och ställa timern, så att den är klar lagom till frukost. Check.
7. Gå och lägga sig till ljudet av småsnarkande, sovande 3-åring. Check.

Trolleri! Pappan vaknade inte ens till.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0