Godmorgon världen

Härom dagen skrev jag till en vän på facebook, att ingen jetlag fått mig att gå upp okristligt tidigt. Eeeeeh... Jag tar tillbaka det  - jag glömde visst att jag har barn numera!

Frida vaknade 03.48. Skojigt.
Jag (som bara sovit 5 timmar) sa att det är natt. Jättenatt.
Man ligger i sin säng och försöker sova då. Eller vilar sig. PUNKT.
Och hon försökte, i alla fall.

Klockan 05.03 gick vi upp, hela familjen. Godmorgon då!
Jag vet ett par brudar som ska försöka sova middag om några timmar...

Nu tittar gullungen på TV, som hon längtat sig galen efter. Pappan förbereder sig inför en arbetsdag, medan jag mysbyxar omkring och stökar med packningen. Vi vaknade alla lite snuviga, och jag håller tummarna att det beror på torr flygplansluft bara. Lite sjukskrivning eller VAB efter tre vecors semester skulle ju just vara snyggt... Mina ögon är irriterade också (av förhoppningsvis samma orsak?) så det blir brillor till att börja med idag.

Jag har smörjt in mig fyrtiosjutton gånger sedan vi kom hem, känner mig alldeles torr och liksomtörstig i huden. Det är facinerade att ha TORRT hår, också. Under semestern har jag fönat det ett par enstaka gånger, jag har mest varit nyduschad, nybadad eller väldigt svettig mest hela tiden. Och allt torkar sakta i ett land som typ leder fuktighets-SM.

Tänk att vi är hemma! I kylan.
Pappan har grävt fram långkalsongerna.

Nu blir det frukost!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0