Ibland är det svårt att inte fnissa lite

Frida säger så mycket kul. Hon gillar inte när man skrattar åt henne vilket är fullt förståeligt, men ibland är det faktiskt svårt att hålla sig...

Idag vid poolen, kommer hon ilande och viskar (tack och lov!) i mitt öra:

- Mamma, den där farbrorn hade faktiskt VÄLDIGT stor mage hörrö!


Härom kvällen sitter vi på kinesens restaurang, skyddat placerade i en bambuhydda med lyktan tänd i det strilande regnet. Vi har just beställt middag, när Frida suckar och himlar lite med ögonen och kläcker ur sig:

- Jahapp. Hur länge ska vi sitta här och njuta då? Och bita på läpparna?

Vid lunchbordet kikar Frida på mig och utbrister:

- Mamma, du ser ju ut som ett gammalt stortroll du!
- Oj då, jaha du, schysst, haha! Hur ser troll ut då?
- Jaa, de är ju BRA ju!

I poolen får jag en tillrättavisning:

- SLUTA plumsa!
- Men Frida, jag plumsade inte.
- Johoo du, jag HÖRDE att det var du, för det var ett STORT plums!


På min födelsedag reflekterar vi lite kring ålder:

- Tänk att jag blivit så gammal nu, Frida.
- Men! Du är ju inte ALLS så gammal ju, mamma!
- Inte? När är man gammal då, tycker du?
- Det är ju inte förrän man är alldeles rynkig och skrynklig och nästan ska dö - DÅ! Då är man gammal.

Och så missade ni väl inte att Frida konstaterat att kokosnöt-juice "smakar faktiskt gammal elefantrumpa"!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0