Lite Thailand på jobbet

Sista kvällen i Krabi var jag ut och shoppade loss på nattmarknaden tillsammans med A, mamman i den trevliga familj från Västervik som vi blivit bekanta med på semestern. Vi bodde på samma resort på Koh Lanta en del av tiden, och insåg sedan att vi skulle resa hem med samma plan. Vi bokade därför gemensam minivan tillbaka till Krabi, rum på samma hotell sista natten och gemensam transfer till flygplatsen på morgonen. Smidigt!

När pappor och barn nattade, drog vi mammor ut på en nattmarknadsrunda. Jag köpte lite småjox, bl.a. några julklppar till Frida för bara småpengar. Dessutom slog jag till på ett par galna skor, som jag tänkte ha på jobbet nu när vinterkängorna gör sitt inträde och det blir för varmt att gå i samma pjucks hela dagen.


I en perfekt värld hade de varit turkosa eller limegröna (eller för all del cerisa) på tån istället för orange, som inte är min favoritfärg. Men de var så glada att jag gillar dem ändå! Skön slip in-modell, men med en slejf som man kan välja att "fälla ned" bakom hälen om man vill.

Blir man inte åtminstone liiite upppiggad i vintermörkret av dessa karameller, då är det något fel! Pigg och glad kexchoklad, liksom. Kanske kan de få komma ut och lufta sig på riktigt i sommar sedan, om de visar sig vara sköna.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jättefina! Klart att de kommer glädja dig på jobbet, även om de är orange på tårna... ;-) (Men jag håller med dig, det kunde varit vilken färg som helst utom orange eller gul.)

2010-11-21 @ 21:00:48
Postat av: Ulla

Men brandgult e ju bara bäst!! Jätte snygga!

2010-11-22 @ 10:15:55
Postat av: Jenny E

Ulla: Jag tänkte faktiskt på dig, som jag ju vet gillar orange. =) Jag tänkte att Ulla kommer i alla fall att gilla tårna, hihi!

2010-11-22 @ 17:28:24
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0