Omställning

Vi knatar runt här hemma och försöker anpassa oss till Sverige-klockan, temperaturen och att själva behöva laga mat igen. Det går sådär, en smula ojämnt. Vi är trötta och hungriga vid olika tidpunkter allihopa och det blir lite underligt. Vi trevar oss fram i verkligheten och försöker vänja oss vid att vi är tillbaka i allt det vanliga. Frida jublar över snön och har gjort vinteroverallspremiär idag.
 


Igår gick vi och fick Frida klippt. Håret växer med raketfart av sol och värme!



Jag tittar på min fina orkidé och blir glad flera gånger om dagen!
(Tack igen fina morbrorn och gudfar för den. Gjorde mig hjärteglad!)



Jag har tvättat halvt ihjäl mig igår och idag, sorteringshögarna var många och stora.
Efter en massa jobb och bestyr är nu (nästan) allt rent och hänger på tork! Puuuuh.



Vi ser ut på vintern genom vardagsrumsfönstren - eller nej, det gör vi visst inte alls!
(Fasadrenovering pågår, och våra fönster är inplastade sedan typ två månader...)



Man kan ju undra om blommorna kommer att överleva vintern?
Och vad tror ni om adventsmys innanför dessa rutor? Schnyggt...

Borde väl joina den sedan länge sovande familjen nu, så kanske jag är något mindre seg imorrn. Kanske. Det beror nog mest på om Frida för tredje natten i rad ska tycka att sisådär halv fyra är en bra tid att vara klarvaken på. Rackarns. Inatt var jag stenhård med att Frida MÅSTE somna om, men det tog närmare två timmar av mörkermys innan hon gav upp och snarkade i ett par timmar till...

Risken finns att det blir en nattvaken repris, om inte annat för att lilla gumsan har ätit minimalt idag och somnade nästan vid middagsbordet, så det blev inte många tuggor då heller. När man är jättetrött, kan det vara lite motigt att peta i sig mat - speciellt om man redan är en långsamknaprare. Men Frida och pappan har bakat jättefina och goda lussebullar idag!

Jag känner mig ganska vaddfylld i skallen, att börja jobba kräver garanterat skarpare hjärna än så här, haha. Dessutom väntar utvecklingssamtal på dagis och simträning på kvällen på måndag och tjänsteresa onsdag-torsdag. Fatta vilken tempoökning från semesterlallandet sådär direkt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är så härligt när julen börjar komma. =)

2010-11-23 @ 18:34:54
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0