Tar sats och kör på

Jag och lilla grynet försov oss i morse. Hoppla! Frida somnade tidigt (kl 19.20, vilket är tidigt för henne) igår, så jag var helt inställd på att hon skulle vakna tidigt också. Men näpp, jag råkade fumla av mobilalarmet och vi vaknade inte förrän närmare klockan åtta! Då var tanken att Frida skulle ha suttit på dagis och mumsat frukost... Planändring pronto!

Det går liksom inte att skynda sig på morgonen just nu heller. Det är lite löjliga familjerna över rutinerna för tillfället - det ska droppas i stora och små ögon, det ska droppas i små öron, det ska intas astmamediciner för stor och liten. Kanske slänger vi in nån magtablett för jäktade mamman också. Inräknat lite "buhuuuu, jag vill inte ta mina ögondroppar"-trilskande tar det fasiken 20 minuter med allt medicinerande just nu. Gaaah! Och så den där vinteroverallen då...

Imorgon blir det en snurrig dag - får vi ihop det? Ska lämna en nyckel till en människa i källaren runt 07.30 (ska göras nån slags förrådsstädning för att röja bort byggdamm från fasadrenoveringen). Sedan gäller det att hinna till utvecklingssamtal på förskolan, jobba-jobba-jobba och flexa ut lite tidigare för att hinna besöka drop-in-fika på förskolan. Efter fikat sticker jag och Frida på husvisning, för att sedan åka till familjen A och äta innan jag och mamma S åker ut på en övningskörningsrunda. Sedan ska jag lämna mamma S och hämta upp Frida igen, lämna henne hemma hos pappan, fiska upp en träningsväska och åka på simning. Hjälp!  A N D A S. Och torsdagen är nästan lika illa med öronpropps-sugning på morgonen, besök hos astmasköterskan för mig vid lunch och förskoleråd på kvällen.

Var det knappt två veckor sedan vi kom hem från semestern?
Den lediga, avslappnade, tidsrika thailändska semestern?
Obegripligt.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Sondreida

Great site, keep up the good work!

2011-03-01 @ 11:44:15
URL: http://sondreida.blogbow.com

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0