Den oändliga tiden

Just nu mantrar jag för mig själv mitt favoritcitat:

"Tiden går inte. Den kommer."


För jistanes vad det rasslar på! Så mycket att göra, så lite tid. Bara tre veckor kvar tills vi sticker till värmen! Men innan dess ska det uppdateras webb och skrivas texter och skickas nyhetsbrev. Det ska också köpas stödstrumpor, cyklop och snorklar, solkräm, nya linser, bra resväska och annat jox. Det ska ordnas och fixas och trixas - listorna både hemma och på jobbet börjar bli låååånga! Sen ska det såklart klämmas in en tredagars konferens, två barnkalas, lite dansträningar och annat i kalendern.

Aaaaandas. Tänk på att det snart är total avkoppling som gäller. Andas igen.

Så bra och skönt då att jag äntligen är på jobbet igen, så jag får undan lite av det. Särskilt eftersom det är torsdag, när jag inte hämtar. Då kan jag jobba länge och gå hem extra nöjd! Eller?

Nähä, nä. Vi hade visst planerat in after work istället!
Inte fullt lika effektivt - men mycket, mycket trevligare!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0