Hälsning från värmen

Vi lever! Och vi lever gott. Det är redan försräckligt lyxigt med semester och vi har ju bara börjat! Hittills har vi hunnit med flygresan, två nätter i Krabi och befinner oss nu i Ao Nang. Här har vi två nätter bokade, sen får vi se om vi beger oss ut i övärlden direkt eller stannar lite till.

Resan hit gick fint! Frida var superduktig. Jag med - jag köpte inte ett enda dugg i taxfree-shopen, inter ens godis! Det blev dock en liten fördröjning, eftersom vi inte kunde landa för att det var för många och för låga moln i Krabi! En massa cirklande, en landning och tankning i Phuket och lite väntan - sedan fick vi fara upp i luften igen och landa på rätt plats typ tre timmar försenade. Häpp! Gaaanska kissnödiga vid det laget.

Spännande att vara ovan molnen! "Hejdå marken!" ropade Frida.

Flygplanspyssel - pysselbok och DVD-spelare gjorde susen.

Frida somnade snabbt och sov gott på planet, de sex timmar hon hann med. Skönt!

Framme! Värmen slår emot oss sådär fantastiskt och vi sträcker stela ryggar.

Första stopp var två förbokade nätter på Maritime Park and Spa Resort. Fint ställe! Ganska folktomt, dock - e bra mjukstart för reströtta familjen. Vi var ganska sega den dag vi kom fram - särskilt jag låg back sedan många nätter... (Jetlaggad redan innan avfärd, haha!) Vi badade dock järnet i den fina poolen, framför allt Frida och jag gjorde oss skrynkliga som russin!

Entreskylten till där vi bodde. Tjusigt!

Första hotellets foaje. Imponerande rymd.

Delar av vårt stora, fina rum! Hade lång balkong, stort badrum och sittdel också.

På väg för att utforska stället. Var har vi egentligen hamnat?

Poolen från receptions-hållet. Treeevligt!

Poolen från andra hållet. Vårt rum låg utanför bild till vänster, i ett likadant hus.

Russintjejerna!

På sena eftermiddagen och större delen av kvällen var det ÖSREGN. Det åskade och small som attans. "Det var nära!" sa sambon vid ett tillfälle. "Jaa, det var nära att jag blev rädd och sprang och GÖMDE mig!" sa Frida. Haha!

När det öser ned i Thailand, då ÖSER det verkligen ned!

Vi åkte in till Krabi stad för att käka på kvällen - då kroknade Frida i taxin in, väcktes och fick i sig käk men slocknade sen igen lika fort. Tröttmössan! Hon vaknade till lite på hemvägen, men klockan nio var vi alla i säng och sooooov sedan hela bunten i tolv timmar tills KLOCKAN ringde. Sedan käkade vi frukost och så sov jag en och en halv timme till efter det medan Frida och Johan såg på DVD!

Den här gatan hängde vi en del på i Krabi. Käkade på trevliga Bolero, bland annat.

Trötta, trötta, tjejer på väg hem första kvällen.

Dagen efter var vi lite mer i form, kan man säga. Vi tog txi in till Stan, käkade lunch och spatserade omkring för att se stan en smula. Gick ned till floden och vips var vi på spontan båttur! En ltien trevlig runt till en grotta och en fiskfarm. Vi fick se apor i träden och en örn i skyn!

Frida kollar in utsikten från översta våningen på vårt hotell.

En liten tripp på Krabi River. Vi såg örn och apor!

Frida och pappan spanar efter fladdermöss i grottan.

Vi blev kvar för middag i stan också, och hann dessutom kolla in en nattmarknad innan det var hög tid att vända hem med trött småtjej. Den här gången var hon vaken medan vi åkte hem i den öppna busstaxin - nu är vi långt från säkra Sverige med bilstolar och hjälmar, mina vänner. Men man tar sedan dit man kommer, heter det ju?!

Utsikt bakåt från färden hem.

En klassisk bild. MÅSTE tas när man är utomlands, haha!

Det var Krabi, gott folk! I morse drog vi vidare...