Vaccinationer i parti och minut

Idag har jag snärtat iväg till hälsocentralen och vaccinerat mig mot säsongsinfluensan.

"Åh, här kommer det en UNGDOM!" sa sköterskorna när jag kom knallandes bland alla halvskruttiga pensionärer. Jojo. Jag hade först tänkt stå över, men kollade med min astmaläkare som tvärtom tyckte att jag behövde den där dosen... Sagt och gjort!

Min "besprutade" arm är liksom... slö, tung, stel och öm. Har fått en liten femkronas-stort rött varmt utslag, men det är ju inget alls mot förra gången! Lite huvudvärk har jag också, men mer har jag inte att klaga över.

I förrgår tog vi drickvaccin-dos nummer två.
På måndag ska vi ta andra sprutan mot hepatit.

Hur många vaccinationer kan en kropp tillgodogöra sig under kort tid egentligen?!
TUR att min spruträdsla har avtagit med åren...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0