Räddaren i nöden...

...var jag idag! När jag kom till Stortorget för att gå på Stadium, stod det en liten tjej (kanske 5 år?) och grät alldeles bedrövat och väldigt högt inne i vår nya vattenspels-fontän. Hon var helt bestört. Utanför vattenspelarna stod pappan och systern och ropade att hon skulle lugna sig, och att hon måste springa när han sa till.

Jag hade ju regnställ, stövlar och plånbok mm i plastpåse. Fullt vattentät! Så jag ryckte in. Gick rätt genom strålarna - tjohoo, vilken FORS rätt in i ansiktet! - och ställde mig bredvid tjejen. Hon hulkade och snyftade. Hon var ganska blöt.

Jag frågade om hon var rädd?
Jo, hon nickade.

Jag frågade om hon ville hålla i min hand?
Japp, en liten kall näve lades i min.

Jag frågade om hon skulle följa med när jag sade till?
Jajjamen, hon nickade igen.

Efter en ganska kort väntan, sjönk en av vattenspelets sidor ned till botten. SKUTT så var vi på utsidan! Tjejen flög i pappans famn, som tacksamt nickade åt mig. En vardagsvänlig insats. Det kändes skönt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Nina

Bra jobbat supersnälla hjälte-Jenny! :-)

2010-09-26 @ 15:57:11
Postat av: Marielle

Å så snällt!

2010-09-26 @ 16:33:27
Postat av: Jenny E

Nina och Marielle: Det var KUL också! Ska definitivt ta dit Frida nån annan regnig dag när vi båda är väl klädda och leka loss!

2010-09-26 @ 17:01:25
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0