Det blir sällan som man tänkt sig

Den här veckan är såååå fullbokad. Tjocksmockig. Boka-omlott-späckad. Hinna-allt-hektisk. Framför allt på jobbet, men faktiskt även privat till viss del. Boka av, boka om, klämma in. Aaaaahhhhh!

Vad brukar hända då?

Riiiiing riiiiing! "Hej, det är från förskolan, Frida är alldeles jättejättelös i magen, ganska trött och hängig, dessutom klagar hon på halsen så vi är osäkra på om hon mår illa. Kan du komma och hämta henne redan nu?"

Såklart.

Avsluta, avrunda, avbryta. Hämta skruttig unge, klappa på lilla pannan men glädjas åt att hon verkade i hyfsad form. Ändå ringa sent återbud till dagens 4-årskoll hos tandläkaren, som uppskattade storligen att slippa pilla i fröken "hon-kanske-blir-kräksjuk"s mun.

Hon har under kvällen fått feber, men inte blivit sämre i övrigt. Inget kräk - ännu (håller tummar, håller tummar...). Hon dock är liten och trött och ynkligt lättledsen. Jag blir hemma med henne imorgon, sedan får vi se hur det artar sig. Det blir VAB om hon är tidsödande skruttig, annars hemmajobb i den mån det går och en snutt flex. Det visar sig.

Men EN sak blev i alla fall som jag tänkt mig idag! Jag har varit på en mycket skön biodejt med världens trevligaste F (en av Fridas bästa förskolevänners mamma). Lite tjejsnack, karra och den braiga filmen "Hur många lingon finns det i världen". Jättenöjd!

Nu ska jag natta, så att jag orkar med eventuella missöden inatt. Men jag hoppas vi slipper!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0