Dagarna går men kaos består

När Frida vaknade och såg sitt plötsligt välfyllda rum igår morse, utstötte hon små glada illskrik! Nöjd tjej, så mycket förstod man - hon lekte och lekte och hade knappt tid att komma ned för att få frukost. Härligt.

Igår var vi på stan exakt heeeela dagen. Efter en loj start med sovmorgon och långsamfrukost, fick vi plötsligt eld i baken vid 10.30 när förra hyresbolaget ringde och äntligen ville besikta lägenheten. Det gick finemang, så skönt. Sedan vidtog ärenderundan. Vi slog till på ett par taklampor; en tygplafond till arbets/pysselrummet (eller träningsrummet? Så kallar Frida det!) och en 3-spotlights-lampa till sovrummet. Skönt! Vi köpte även födelsedagspresenter och en sladd och lite ditten och datten.

Sambon vek ned sig efter halva dagen, och åkte ut till landet för att bidra med sin arbetskraft. Jag och Frida körde dock vidare; sushilunch, enklare klädshopping till både henne och mig, koll i leksaksaffären, plaskblött bad i torgfontänen (klaras av genom att rutinerat ha med ett ombyte i väskan), klurande på ny mobiltelefon till mig, vankande genom Clas Ohlsson, klättrande på stadsbockarna, glasspaus, en bokhandelssväng...

Vi blev kvar till närmare kl 19 på stan. Guldmedalj till Frida för dessa ÅTTA timmar! Och så en avkrok till lekparken innnan vi nådde egna dörren. Jisses! Sen var det sen middag och nattning av lillklimp, och sedan projekt styra upp badrummet. Jag pusslade där läääänge, men lyckades till sist packa upp och klämma in det mesta. Sedan zzzzomnade jag utan bloggande, poff!

Idag?

Jag hann lite praktiska bestyr på förmiddagen, som att gräva fram och pula undan en del skor till exempel. Vi har också plastat in gamla sängen och kånkat ut den i garaget. Äntligen lite space här nere! Nu kan vi ta oss an kartongröran på ett helt nytt vis.

Mitt på dagen vankades det lunch "på lokal" med sambons familj, för att fira farfarn som fyllde år. Grattis! Sedan tog vi oss ett dopp i havet - såååå skönt - innan vi rullade sin väg söderut. Mysigt! Vi fick några timmar, då vi pratade ikapp i 190 knyck och käkade laxmiddag (som sambon kockade i ordning) och jordgubbar med goda tillbehör på altanen. Mycket trevligt. Själen blir glad av sådant. 

Ha en fin helg därute! Nu är det nattadags.

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0