Nostalgi

Högskolan (ja, gatorna runt om i stan med, för den delen) myllrar av nya studenter. Idag köpte jag lunch på fiket och omgavs av en låååång kö med studenter som diskuterade kåren och kurslitteratur med säkert sex-sju olika dialekter. Man ser att de är nya på blicken, på hur de rör sig i lokalerna och genom att höra korta snuttar av deras trevande samtal om var de bor, hur deras familjer ser ut och vart de kommer ifrån.

Jag tar in stämningen och kroppen fylls av minnen. Det börjar bli länge sedan jag själv var en av dem, men vad mycket det finns att tänka tillbaka på! I och med nollningen och starten på studierna, startade något helt nytt i mitt liv. Det var helt underbar tid! Så mycket som hände, så mycket bus, så mycket utveckling.

Hjärtat gläds särskilt åt alla fina vänner jag fick. Många goda bekanta, och några extra tighta vänner som finns där än idag. Tänk att flera av dem som jag föstes ihop med under nollningen och gjorde underliga spex med, skulle bli vänner för livet. Det är verkligen en gåva.

Jag blir alltid nostalgisk och glad när höstterminen startar och jag ser de nya, som har allt det där framför sig. Jag hoppas de får det lika fantastiskt som jag fick! Det är alla värda.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag börjar på måndag!!! Och jag ser fram emot allt det där, minus kårlivet ;-)

2011-08-25 @ 13:01:25
Postat av: Jenny E

Marielle: Åh, ha så kul! Och avfärda inget innan du provat. ;-)

2011-08-25 @ 15:18:56
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0