Del 13: Berätta om din favoritsak i ditt hem

Oj, vilket tema att få för en sådan prylperson som jag! Jag som besjälar allt, kopplar minnen till sakerna och har ett så nostalgiskt sätt. Jag har MASSOR av favoritsaker!

Men okej. Istället för att drifta iväg bland tavlor jag varit med när mamma köpt på nån vernissage och fat som funnits hos farmor, fokuserar jag på det nya hemmet.

Öppna spisen, kanske? Maximys under mörka kvällar.
Altanen! Där kan vi lätt leva sommarliv, till skillnad från i centrumlägenheten.
Grillen. Mmmm att få grilla, det är lyxigt det när man huserat i lägenhet innan.
Sängen. Den stora, sköna, höga, bekväma sängen som vi köpte när vi flyttade in.

Alla är goda alternativ. Men jag väljer nog faktiskt badkaret.

Frida älskar badkaret, och jag med. Det är stort och generöst och härligt! Det är ljuvligt att bada, gärna med en busunge eller ensam med lite musik och tända ljus. Njutning!

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Eva

min iPad/ iPhone

fårskinnstofflorna i flip-flopmodell

kaminen

kaffebryggaren ( livsnödvändig!)

båtnyckeln

loftsängen

alla mina skrivböcker, små som stora

sist, men inte minst, soffan. Där sitter jag och skriver, bloggar, äter frukost, filosoferar och mediterar.

2011-12-15 @ 10:46:43
URL: http://trollrike.blogspot.com
Postat av: Jenny E

Eva: Tack!



Tänk att jag glömde att ens tänka på datorn/iPaden i min lista. Märkligt.

2011-12-15 @ 11:04:31
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Skulle nog vilja säga att mitt hem är min favoritsak... Mitt hem är min (orenoverade) borg! Men jag gillar precis som du prylar och ska jag välja en riktig favorit är det nog sofforna som tragiskt nog sjunger på sista versen i tyget :-( Och jag vill inte byta ut dem mot något annat (än möjligtvis två löjligt fina och dyra Howardsoffor...) Älskar komforten, utseendet och färgen! Andra saker jag inte kan leva (ja, jag överdriver lite...) utan är: iPhonen, MacBooken, skrivaren & sängen. Och herregud, TV:n!!!

2011-12-17 @ 00:25:46

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0