Lågtempodag

Jag har jobbat hemma halvdag idag. För en morgontrött människa är halvdag hemma lika med eftermiddag. I mysbyxor. Sweet!

Vi har också haft lite mysigt klappbytar-besök. Det slutade i toadörrs-baklåsnings-drama där en (tack och lov ung, liten och nätt) gäst fick kräla ut genom fönstret... Men till dess var det mysigt, haha. Efter mycket trixande långt efter att de åkt fick sambon till sist upp dörren, hurra!

Jag drog på stan en sväng på kvällen, och shoppade ett par sista klappar som jag först tänkt strunta i. Valde helt medvetet att INTE åka ut sisådär klockan tre (när jag väntade mig att det skulle vara GALET mycket folk!) utan istället precis innan stängning (när det var typ TOMT). Konstaterade dock då att jag typ inte orkade nåt. Släääääp släääääp. Matt.

Jag vaknade lite tät i bröstet idag. Har nu dunkdunk-skalle, lite feber och hosta ned i rivande öm hals. Mäh, det var väl onödigt. Ja ja. Sätter upp några få tomtar, klär granen klart och hoppas jag sover bort krassligheten. Känns ytterst lämpligt att just ha avbokat mellandagsskidresan... Stressen minskade med 100 procent direkt och nu kan jag ju dessutom konstatera att jag hellre kraxar hemma.

Nu är det jul, hörrni. Baske mig.
God helg!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0