Nä men nu räcker det

Det var då ett envist förkylningselände. Febern har nästan gett sig, så jag antar att det vänder. Kvar är dock rosselhostan, de täta luftrören, snuvan, mattheten, darrigheten och huvudvärken. Och en snutt yrsel på det. Jag ser den fasliga röran i hemmet, men den är mest i vägen för mitt hasande mellan rummen... Jag plockade undan lite i vardagsrummet idag och blev helt genomsvettig.

Men nu är det alldeles nog. Jag får nippran av att bara ligga här inne som en annan sill!
En inledande insjukningskväll och tre dagar helt totalt däckad - det räcker, tack.
Imorrn får jag vakna någorlunda pigg, okej?

Fint, då säger vi så.

Idag har nämligen sambon rasslat ihop sig också. Han har ingen feber ännu vad det verkar, men annars är det inget vidare. Så nu är det skiftbyte i ansvarsfabriken här. Han har fixat ALLT nu medan jag legat, guldmedalj för det! Det är han toppenbäst på och jag har varit så ompysslad och servad. Nu är det bara att försöka torka nosen och hosta upp sig för att bjuda tillbaka. 

Synd bara att han är lite mer introvert och svårservad när han är sjuk.
Och att jag har dåligt tålamod och och kort stubin (speciellt när jag själv är hängig).

Så gör mig frisk nu, tack. Pronto!
Och gärna sambon också, det skulle vara finemang det.

Dessutom: Den här lilla söta ungen vi har står nog inte ut med en dag till med två däckade föräldrar. Det är ungefär huuuuur tråkigt som helst. Särskilt om man tidigare blivit lovad att gå till badhuset...

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0