Om jag varit ensam hemma...

...hade jag bäddat ned mig och sovit en dag till. Vilat klart, liksom. Låtit huvudvärken ge sig helt. Bara varit. Men nu är vi ju tre, och fröken sprall behöver lite leksällskap innan hon får rena fnatten.

Jag velade ihjäl mig över om jag skulle sjukskriva mig idag, istället för att ha semester... Men jag tror att jag orkar ut imorrn och då blir det ju bara en trist karensdag av det hela.

Jag har ingen feber idag, skönt. Känner mig klarare i skallen. Andningen är kass och hostan sitter som berget, men det är ju astman som spökar och det brukar hänga med ett tag vare sig jag vilar eller ej.

Så. Jag ser ljuset i tunneln!

Sambon verkar inte bli sämre och Frida tycks klara sig med samma krax hon haft i två veckor.

Kan vi få vara lediga på riktigt nu? Tid med innehåll? Jag är öppen för allehanda biobesök, fikadejter och annat socialt framöver!

/Jenny


Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0