Söndag i sängen

Igår kväll var vi på en underbart rolig 40-årsfest i Ockelboskogen. Mat och skratt och tal och rajraj i stora portioner. Härlig kväll! Vi kom hem vid 4-tiden nån gång.

Jag hade dock börjat dagen med magkatarr, så jag drack väldigt lite. Tur det, för magontet var ändå tillbaka idag.

Vad man tänkt men inte orkar då:
- Köpa julklappar.
- Trassla loss nya ljusslingan på balkongräcket som pajjat efter EN vecka, och lämna tillbaka den - för att sen trassla fast en ny.
- Vara på nedervåningen där det kokas risgrynsgröt (det är min värsta gröt och jag mår lite illa bara av lukten, hur konstigt det än må låta).

Vad man orkar:
- Hasa upp och ned i tvättstugan och fixa veckans tvätt. Knappt.
- Krypa ned i sängen med iPad, stänga dörren mot grötlukten och sega sig (medan man väntar på att frukosten ska trolla med ens onda mage)
- Bli kramad av liten sprallunge, som mer morgonpigg sambo hämtat hem från farmorn och farfarn som barnvaktat (tack!).

Nu är det snart dags för lunch, sen kanske det vankas lite utomhusluft och sol.

/Jenny


Kommentarer
Postat av: Eva

Det där med iPad i sängen och sprallig unge lät som bomull i magen <3 och hjärtat. Ta hand om dig. Kram!

2011-12-11 @ 13:13:02
URL: http://blogg,gd.se/stjarnklart/
Postat av: Jenny E

Eva: Tack! Jag gör mitt bästa.

2011-12-11 @ 23:16:17
URL: http://busblomma.blogg.se/

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0