Ensamshopping is the shit...

...när man är småbarnförälder. Idag drog jag till(baka till) IKEA vid 11-tiden, för att köpa en rumsavdelarhylla och tillhörande attiraljer. Först tänkte jag bara gå in på köpis och försöka fixa en present till svägerskan - mission accomplished. Jag skulle också kika efter dessertskedar - hittade och köpte. Trevånings kakfat - nej, det var för utplockat.

Sedan drogs jag plötsligt med, jag kom in i ett flow! Fokusshopping när den är som bäst, utan tjorvig, distraherande fyraåring och icke-shopping-förtjust sambo. Bara jag. Jag, som kom på att två av mina brallor gått sönder den här veckan - och kom hem med FYRA nya par. Halleluja! (För er som inte väger för mycket, kan det eventuellt vara svårt att förstå hur fullkomligen omöjligt det är att hitta FYRA par brallor samma dag - chansen är lika liten som en storvinst på triss, typ.) Det åkte med ett bälte, en tunika och lite trosor också av bara farten. (Hejdå lönen, haha!)

Vi har ikväll hört ytterst lite melodifestivalmusik på TV:n i bakgrunden, medan vi hamrade och slamrade för att bli klara med monteringen av nya hyllan innan grannarna skulle sussa! Eftersom vårt hem är såååå luftigt och avskalat - jag gör en konstpaus här, lång nog för att vi och alla som känner oss ska hinna skratta ihjäl sig - blir det ganska många följdeffekter av att flytta en befintlig hylla och stoppa in en ny.

Det är lite som ett sånt där slags pusselspel ni vet, där man hela tiden skjuter plattor åt sidan för att flytta fram en annan platta och till sist när/om man fått alla plattor på rätt plats ska man ha fått fram ett visst mönster eller en bild. Omöjligt, alltså.

Mad andra ord - vardagsrummet är bombliknande just nu.
K A O S.

Det finns lite jobb här, kan man säga... Plenty.
Men pö om pö ska det nog blir lite mindre löst plock överallt!

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej!

Du verkar så positiv! Var får du all energi från?

2011-02-12 @ 23:42:09
Postat av: Jenny E

Anna: Tack! Det stämmer dock inte alltid med sanningen. Jag tror på att pysa över och ut både argt och ledset mellan varven, då blir det plats för det glada! Och energi... Jag är egentligen en ganska lat person, helt klart. Eller bekväm, liksom. Energin går i skov och det gäller att passa på när den kommer!

2011-02-13 @ 02:00:05
URL: http://busblomma.blogg.se/
Postat av: Marielle

Shoppa ensam är bäst! Inte för att jag längtar tillbaks till jobbet, men en vanlig lön skulle inte sitta fel ;-) med pengar över till mig liksom..



Vad snällt att hålla en tumme :-) Än så länge ser det bra ut - vi är de enda som lagt bud, ha ha. Men jag tror och hoppas att 70-talsradhuset vill ha oss som ägare. Det liksom ropar efter vit färg och springande barnfötter ;-)

2011-02-13 @ 10:30:04

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0