Puss, kram och kärlek

Störtgillar Fridas nya hejdå-rop:
- Puss och kram och KÄRLEK, heeeej dåååå!

Något annat som jag gillar, är att hinna myskramas med henne i sängen på morgonen. Bästa starten! Hon är nästan alltid glad och go då. Skönt att få en nära stund, innan morgonens jäktade "Men klä påååå dig nu då, sa jag!"-tjat kör igång.

Hon är en ljuvligt kärleksfull person, vår lilla människa! (När hon inte skriker och fäktar och är rasande alltså - men det är liksom... överhoppningsbar tid.) Nästan varje dag säger hon de mest fantastiska saker - rara ord, fina komplimanger, ömma kärleksbetygelser. Helst fantastiskt, faktiskt. Hon kramas och stryker kinder och pussar på oss och sticker sin lilla varma hand i våra.

Lättrörda mamman får ofta tårar i ögonen, och insuper alla de härliga sägningarna. Lagrar dem i hjärtat, som en eld att värma sig vid under en tid (snarare än man tror, skulle jag gissa) när all ömhet till föräldrarna blir piiiinsam och fånig och helt onödig.

Det är nästan obegripligt att Frida inte alltid ska vara liten och nära och.. våran, liksom.
Trots att hon ju faktiskt redan nu är så mycket sin egen.

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Lillemor

Å vad mysigt. Elias är också sä där kärleksfull. Skrev också nästan exakt om samma sak i min blogg tidigare idag.

2011-01-26 @ 00:41:10

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0