Motionera mera

Jag har varit och simmat ikväll igen. Måndag, onsdag, måndag, onsdag... Det börjar bli en vana nu. Idag blev det 1400 meter, eller 1450 meter tror jag för jag räknade fel vid ett tillfälle. Trots att man har ett pass med växlande simsätt och olika etapper att hålla sig till, kommer jag av mig ibland. Jag börjar tänka på annat och vips vet jag inte om jag verkligen simmat klart 8 x 25 meter fritt, kanske hade jag bara hunnit 6 st? Är det dags för 2 x 50 meter rygg redan nu, eller?

Idag har jag också anmält mig till Afropassen på torsdagar vid lunch genom jobbet! Billigt - särskilt jämfört med att köpa ett träningskort nånstan där man i alla fall bara hinner gå på ett eller två pass i veckan - och kul och ett sätt att hinna ett pass "på land" också! Start nästa vecka. Härligt!

Nu ska jag motionera hjärnan och faktiskt arbeta en liten snutt till innan jag går och sussar! Det är lite galet tempo på jobbet nu vid kursstart med massor av support samtidigt som vi byter version av vår utbildningsplattform. Jag jonglerar definitivt med för många bollar och kommer hela tiden efter med det som prioriteras åt sidan...

Men det är bara jobb, och det är värdsligt. Det ordnar sig! Min energi och mina tankar har de senaste dagarna slukats av funderingar kring den tunga nyhet jag skrev lite kort om härom dagen. När man plötsligt blir påmind om att det handlar om liv och död, blir allt annat sekundärt och liksom fjuttigt...

/Jenny

Kommentarer
Postat av: Marielle

Bravo!

2011-01-20 @ 00:58:28

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0