Applåder för sovmorgon

Som jag nämnt tidigare, har jag blaffat upp ett mörkblått gammalt lakan för sovrumsfönstret för att få extra mörkläggning. Det är butt ugly, men det funkar. Det blir nattinattmörkt.

Gilla mörkt sovrum.
Älska mörkt sovrum.

I morse vaknade Frida kl 07.40.

Fullkomligt godtagbart för de allra flesta föräldrar, såklart.
Gissningsvis rena drömmen för en del till och med.

Själv konstaterade jag att den lilla blomman saknade en timme för att få ihop sina 11 timmar. Dessutom var jag själv aptrött. Så när hon kom och kröp ned hos mig och frågade om det var morgon, svarade jag därför  "Nästan." Sedan dvalade jag lite till och från, medan hon kramdes och småsnackade medan hon värmde tårna på mitt lår. När jag efter kanske 45 minuter kände att "Oooookej, jag lär pallra mig upp och göra frukost", insåg jag att hon slutat snacka och börjat snarka!

Vi klev upp kl 9.50. Rackarns kissnödiga.
Hurra för det fula, blå lakanet!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0