En (halv)dag i sängen

Idag var min första semesterdag! Jag firade den med att lägga mig tidigt igår, sova som en kratta, ha ett rejält "anfall" av magkattarr och vara i stort sett sängliggande mesta delen av dagen fram till klockan två ungefär. Blä. En klassiker, symptomen kommer när jag släppnar av efter stress. Tur att Frida samarbetade bra - hon kollade gärna på TV och hämtade själv glass i frysen, hehe. Som tur var gick det onda så småningom över, tack och lov.

Det är skönt att sladda in lite på snedden i ledigheten såhär i slutet på veckan tycker jag, istället för att börja på en måndag. Nu väntar sex veckors ledighet, fint mixad med en liten portion föräldraledighet och resten semester. Grymt välbehövligt! Ser fram emot bad, sol, vänner, slöa dagar, promenader, utflykter... Inte? Nähäää, skulle vi ta och rensa, packa och flytta istället? Rackarns. 

Jag hann (och orkade) i alla fall göra en del flyttnytta på eftermiddagen. Jag har rensat ur saker vi kan skänka bort ur köksskåpen, packat lite glas och gått igenom krukväxterna. Jag dumpade sex stycken halvtrötta och småskuttiga blomster som gjort sitt - vi får så små och uschliga fönster på nya stället jämfört med dessa, att det är läge att tunna ur lite...  Sedan diskade jag krukor i parti och minut.

Mina mamma-sysslor idag var klart softa. Har bland annat varit med och blåst såpbubblor på balkongen och dessutom byggt en tvåvåningskoja av laminofåtöljen åt den mycket nöjda ägarinnan!

Nu ska jag stoppa en frukt i den opålitliga magen som inte får bli för hungrig.
Sedan är det natti natti!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0