Gör en insats

Katastofen i Östafrika drabbar en massa barn (och såklart en massa vuxna) gräsligt hårt. Jag får lite hjärtknip och känner behov av att kliva utanför mitt stående månatliga autogirogivande. 

Jag gav 200 pix till Unicef när jag betalade räkningarna igår, och jag lade 50 kr i en bössa när vi käkade på Max tidigare i veckan (och Max ger 3 kr extra per krona man gett).

En enkel insats är stödja UNICEFs katastrofarbete med 50 kr genom att sms:a Liv till 72 900. Eller stötta Rädda Barnens katastroffond genom att sms:a 10KATASTROF (för att ge 10 kr) eller KATASTROF (för att ge 50 kr) eller BARN (för att ge 200 kr) till 72950.

Jag uppmanar alla att göra nåt liknande.

Många bäckar små och sådär ni vet. Ingen kan göra allt, men (nästan) alla kan göra nåt!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0