Lopphejdi lopphejda

Idag har vi sålt prylar så det stod härliga till på bakluckeloppisen i Åhléns parkeringshus. Tjoho! Vi blev drygt tusen kronor rikare och blev nog av med 70% av det vi släpat dit. Riktigt lyckat.

Det var väldigt mycket folk, både av köpare och säljare. Det stod bilar/bord hela vägen ända upp på taket! Vi stod inne, ganska långt upp (eftersom vi inte fattat att man kunde och borde åka dit och packa upp tiiidigt). Först kändes det som en dålig plats men det kom folk ändå, och det var en riktigt BRA plats på slutet när himlen plötsligt öppnade sig på två röda sekunder och ösregn och åska var ett faktum!

Dagens leende: En tant frågade mig hur länge jag brukat stå på loppis:
- Det märker man ju att du gjort det här förut, du har ju liksom rätta jargongen och kan prata med folk!
Haha, jag aom aldrig sålt på loppis förr, har väl ICA-jobbet i ryggen genom livet - och prata kunde jag ju redan innan...

Jag hann kika lite på övriga säljare när jag skulle gå och äta, och då gjorde jag ett tokbra fynd åt Frida; köpte en hel liten väska med Polly Pocket-dockor och kläder, en PollyPocket-bil och ett Polly Pocket-vinterland, allt för 60 kronor! De hade tydligen börjat på 150 kr och blivit allt billigare under dagen - sedan prutade jag en tjuga till, hehe. De där pryttlarna kostar multum som nya och Frida ÄLSKAR PollyPocket, så det var en riktig hit.








Inköpet hade dessutom den fina bonuseffekten att de höll Frida sysselsatt pysslandes med dem i bilen under delar av loppistiden. Hon var så duktig så, tyckte det var kul att sälja (allt utom barngrejorna, som hon helst inte ville skiljas ifrån). Hon gjorde teckningar och sålde för 1 kr styck också - vad månde bliva?! Hon tjänade fyra kronor, som hon stolt lagt i sparbössan ikväll.

Efter att vi kommit hem och packat ned resterna i Myrornas-hörnan i förrådet, tog jag mig samman och packade alla våra tavlor också. Puh. Sen var orken slut, och jag tog en välbehövlig dusch med Frida innan hon skulle nattas.

En mycket bra dag. Gonatt!

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0