Sakna och se fram emot

Jag kommer att sakna...
- badrummet, helt klart. , utrymmet, den stora duschen, skåpen. "Diskbänken" med grovrengöring.
- de fantastiska fönstren i vardagsrum och kök. Charmen och ljuset.
- takhöjden. Det blir lättare att andas med högt i tak.
- det stora köket! Fast det nya är riktigt fint. Bara mindre.
- den omedelbara närheten till stan. Så smidigt när man ska göra ett kort ärende, köpa käk (fast det blir väl för dyrt nu i alla fall, haha), sticka till bibblan, gå på Fridas dans, köpa en födelsedagspresent, klippa sig, gå på apoteket, till läkaren... Det blir ju inte långt nu heller, bara inte lika "vi har ändå vägen förbi" liksom.

Jag ser mest fram emot...
- att Frida ska få eget rum. På tiden, minst sagt.
- att kunna cykla till jobbet på fem röda och passera förskolan på vägen.
- kunna gå ut lätt som en plätt och sitta en stund i solen utan att det är ett projekt.
- att Frida ska slippa bada i en liten badbalja i en duschkabin. Badkaret blir finfint!
- få kort gångavstånd till simningen och sommarbad.
- att vi ska få ett "arbetsrum".
- att slippa att ständigt ha en tvättställning som extra dekoration i vardagsrummet! Torkrum, yes!
- att få bättre med plats för övernattande gäster.
- Större frys. Äntligen kan vi storhandla frysvaror, och laga matlådor om vi vill! Och en stor kyl gör inte ont heller direkt.

Titta, pluslistan blev längre! Utan att jag ens ansträngde mig. Känns fint.

/Jenny

Kommentarer

Skriv en kommentar eller hälsning här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0